Het leven op dushi Korsou! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Demy Adams - WaarBenJij.nu Het leven op dushi Korsou! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Demy Adams - WaarBenJij.nu

Het leven op dushi Korsou!

Blijf op de hoogte en volg Demy

05 September 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon bini!!

Dit is mijn eerste verslag vanuit Curacao. Vandaag is mijn 6e dag op het eiland, en het bevalt heeeeuuuuul goed! Vrijdag ben ik samen met 50 andere studenten vanuit Schiphol naar Hato gevlogen en de vlucht duurde zo´n 10 uur. Normaal gesproken doe ik dan mijn ogen dicht en word ik wakker als we er zijn, maar met het vliegtuig van Arke Fly is dat onmogelijk!! Het is nou niet dat ik echt lange benen heb waardoor mijn beenruimte ingekort wordt, maar dit was nog erger dan Ryan Air. Maargoed ik ben nu aan het klagen en dat is totaal niks voor mij dus om de vliegreis wat positiever te maken kan ik zeggen dat er hele leuke mensen naast mij zaten. Één daarvan is Dide, een schat van een meid. Dide heeft zo ongeveer 100 gemeenschappelijke vrienden met mij alleen waren wij voor elkaar nog onbekenden. Ik had van een vriendinnetje haar nummer gekregen van tevoren zodat we konen contacten op het vliegveld. Uiteindelijk zaten we naast elkaar in het vliegtuig. In 10 uur kun je elkaar best goed leren kennen en daar hebben we ook zeker gebruik van gemaakt! Eenmaal aangekomen op Hato stonden er busjes op ons te wachten van Wereldstage (het bemiddelingsbureau). We moesten onze namen doorgeven en werden toen in de busjes verdeeld. Een gezellige Antilliaan met een busje die daar zelfs niet door de keuring zou komen bracht ons naar het hoofdkantoor van Wereldstage. Hier hadden wij he-le-maal geen zin, aangezien we gesloopt waren (net als het busje van de Antilliaan). We wilde gewoon heel graag onze spullen kwijt en ons even lekker opfrissen. Toen we bij Werelstage aankwamen stond de barbecue aan en er stonden koud drinken op ons te wachten. Dit voelde op dat moment heel goed! We kregen allemaal een bordje eten en niet veel later werden we naar ons huis gebracht. De koffers werden achter in een pickup gegooid met ons er nog eens bovenop. onze huisvesting was een paar straten verderop dus het was goed te doen achter in de auto (ik snap nu ook heel goed dat wij in Nederland wegenbelasting betalen). We kwamen in een gezellige straat aan....De Nieuwestraat!! DE straat waar ik de komende 3 maanden ga verblijven. Het is net zoals de andere huizen op Curaçao een kleurrijke straat (met alleen maar studenten). Nieuwestraat 3, 5, 7 en 14 zijn de huizen van Werelstage. Ik verblijf op nummer 7 en hier ben ik heeeel blij mee. Het is een rustig huis en er wonen gezellige mensen. Nieuwestraat 3 en 5 zitten samen binnen 1 poort en hier staat altijd de muziek loeihard en de mensen die daar zitten komen echt voor het bier drinken en te feesten. Heel leuk allemaal, maar ik vind het ook prettig om 's avonds rustig in mijn bed te kunnen uitrusten. Daarom ben ik blij dat ik op 7 zit, want daar kan dat heel goed en we kunnen er zelf voor kiezen om de drukte op te zoeken.Toen we naar een lange tijd de sleutel kregen kon ik dan eindelijk mijn kamer zien en rustig al mijn spullen uitpakken. Ik zit op kamer 14 en dit is op de begane grond (naast de keuken en de douche). Het is een hele grote kamer met een ventilator, want die heb je hier echt hard nodig. Wat betreft de ramen is het net alsof ik in een gevangenis zit, maar dat is hier hard nodig want het is hier erg crimineel. We moeten ook 2 grote poorten in om binnen te komen en alleen wij hebben de sleutel. Het is ook echt super belangrijk om je poort hier dicht te doen, want anders halen de chollers heel de koelkast leeg en in het ergste geval je hele kamer. Chollers zijn zwervers die je hier overal ziet lopen, ze gebruiken allemaal drugs en proberen je het ook te verkopen. Je mag als meisje hier ook echt NIET alleen over straat. Eerst had ik zoiets van het zal allemaal wel, we zitten niet in Rio de Janeiro. Nu ik hier een paar dagen zit ben ik er achtergekomen dat het inderdaad niet kan. Overdag is het geen probleem, maar neem niet teveel spullen mee want ze nemen het gewoon van je af. 'S avonds is het belangrijk dat je met een groep bent, waar sowieso jongens bij zijn. Ik ben dan niet eigenwijs en houd hier ook zeker rekening mee. Na een nacht slapen hadden we afgesproken met wat huisgenoten om boodschappen te gaan doen. Dit moet allemaal wel met de auto, maar gelukkig heeft bijna iedereen in mijn huis er een gehuurd waardoor ik altijd met mensen mee kan rijden. We waren met een groep meiden naar de supermarkt Vreugdenhill gereden en daar schrokken we echt van de prijzen. De boodschappen zijn hier zoooooo duur. Voor een pot chocoladepasta ben je al gauw 8 Nafl. kwijt (omgerekend €4,00) dus dat is echt niet te doen. Dat wordt flink op de centjes letten hier! Vanuit de supermarkt zijn we lekker uit gaan rusten op Cabana (naast Mambo Beach). De stranden zijn hier echt prachtig en het water is ook zooooo helder!! Echt geweldig. Van Wereldstage had ik op zaterdag te horen gekregen dat ik woensdag (vandaag dus) mijn eerste stage dag zou hebben. Dat wilde dus zeggen dat ik lekker een paar dagen kon relaxen op het strand. Het strand is niet lopend te doen, dus moet ik met huisgenoten meerijden of de lokale bus pakken. Het vervoer is daardoor geen probleem. Zondag had ik afgesproken om met een huisgenootje naar Cabana te gaan, maar toen we bij haar auto waren aangekomen zagen we dat ze ingebroken hadden (ze had de avond van tevoren haar auto opgehaald). En het rare was dat ze niks hadden weggehaald (zelfs de radio niet), maar ze hadden alleen de spullen vernield. Waarschijnlijk was het iemand die opzoek was naar drugs. Je moet dus als je de auto verlaat het dashboardkastje openzetten en de hoedenplank eruit halen zodat ze kunnen zien dat er niks in ligt. De andere dagen ben ik lekker naar het strand geweest en naar Saint Tropez, dit is een heeeeeeel mooi zwembad waar je lekker kan relaxen. Dit is in onze straat dus hier kan je heenlopen als je alleen bent en even niet weet wat je moet gaan doen (wat hebben we het toch slecht hier). Maargoed waar ik uiteindelijk voor kom is natuurlijk stage lopen. Ik ben vandaag kennis gaan maken bij het kinderdagverblijf. Ik ga hier samen met een andere jongen stage lopen. Het zag er allemaal heel leuk uit en is echt anders dan in Nederland. Mijn stagebegeleidster is een Antilliaanse vrouw die 20 jaar als Maatschappelijk Werkster heeft gewerkt in Nederland. Nu heeft ze een kinderdagverblijf en werkt ze ook met jongeren die uit huis geplaatst zijn. Ik ga haar hier bij helpen en samen met haar leuke ideeën bedenken om te gaan uitvoeren. Hier heb ik enorm veel zin in. Ik begin morgen om 08:00 en zal rond 17:00 klaar zijn. De tijden kunnen veranderen, want ze zijn van 07:00 tot 19:00 open. Ik ben dus erg benieuwd naar hoe het gaat worden en wat ze van mij verwachten, maar daar ga ik vanaf morgen achter komen en dan zal dat in mijn volgend reisverslag komen te staan. De afgelopen nachten heeft Dide ook bij mij geslapen. Ze heeft erge heimwee en daardoor heb ik aangeboden om een paar nachten bij mij te slapen. Dit doet ze nu ook en gelukkig gaat het nu al wat beter met haar. Ik word hier door iedereen mama genoemd, omdat iedereen mij zorgzaam vindt, echt heel grappig. Voor mijn gevoel ben ik weer veel te lang aan het typen dus gu ga ik lekker relaxen op Saint Tropez, aangezien al mijn huisgenoten aan het werk zijn en het 33 graden is. Het is hier nu 13:37 (6 uur vroeger) dus ik heb nog een hele dag en avond voor me. Voor jullie alvast welterusten :)

Ik ben voortaan bereikbaar op mijn Antilliaans nummer: 00 599 95176236
Daarnaast heb ik bijna altijd internet en kan je wel gewoon Whatsappen enzo!

Pasa un bon dia (geniet nog van je dag)

xxxx

  • 05 September 2012 - 20:01

    Evie:

    Het klinkt allemaal super schat! Ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt!! Geniet er lekker van en doe voorzichtig!!!! Dikke kus!

  • 05 September 2012 - 20:19

    Wendy:

    Heey demy
    Ooh bofkont ik ga iedere keer je blog lezen
    Veel plezier de komende maanden
    Xxxx jurgen en Wendy

  • 05 September 2012 - 20:23

    Carien:

    Mooi verhaal Demy! Gelukkig dat het zo goed met je gaat. Lekker genieten, dat heb je verdiend na zo'n stagejaar op de PI. Lief dat.je zo goed voor iedereen zorgt! Zet 'm op daar! X

  • 05 September 2012 - 20:39

    Jessica :

    Hallo lief schoon zusje, echt leuk dat je het zo goed naar je zin hebt! Echt iets voor jou om voor iedereen daar wel iets te regelen en te bemoederen haha. Hoorde van Tim al dat je daar inderdaad echt goed uit moet kijken op straat.. dus dat moet je dan ook maar echt doen! Wel jammer dat als je even niks te doen hebt en je wil er even alleen op uit dat er dan altijd perse iemand mee moet, maarja als dat het enige is? dan heeft miss adams niks te klagen he. Ik ben echt jaloers op jou dame en ik ben heeeel trots dat je daar kindjes gaat helpen!!! heb je blue curacao meegenomen? zo ja veel plezier met lezen. Doe de groetjes aan dide en vertel maar even dat de feesten zijn op nummer 13;) dan weet ze wel wat ik bedoel. Veel plezier deems en we gaan snel tango-en! X

  • 05 September 2012 - 20:47

    Simone Adams:

    weer een mooi verhaal! En ik denk dat je de stage ook erg leuk zal vinden? ik kan niet wachten om alles te zien wat je doet! dikke kus xxx

  • 05 September 2012 - 20:47

    Simone Adams:

    weer een mooi verhaal! En ik denk dat je de stage ook erg leuk zal vinden? ik kan niet wachten om alles te zien wat je doet! dikke kus xxx

  • 05 September 2012 - 23:10

    Tim:

    He schat,

    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Heb natuurlijk al het een en ander van je gehoord via het heel moeizaam werkende Skype, maar ik vind het heel tof dat je alles zo overzichtelijk in jouw woorden op dit blog bijhoudt. Ik geniet zelfs een beetje mee als ik het lees, waardoor ik nu eerlijk gezegd al zin heb om je te komen bezoeken en alles wat jij ervaart real life te mogen zien.

    Geniet nog van je vrije dag, en alvast heel veel succes op je stage!

    X Tim

  • 06 September 2012 - 07:38

    Angelique:

    Leuk verslag Demy! Geniet er lekker van daar! Xxjes van ons.

  • 08 September 2012 - 10:51

    Gerald Adams:

    Lieve Demy
    Zo te zien heb je het wel naar je zin daar,leuk om te zien! Als ik de foto's zie krijg ik ook zin om te gaan! Nog 4 weken en dan zijn wij er ook! Nog veel succes op je stage,en we spreken elkaar weer snel!
    xxxxx papa

  • 09 September 2012 - 15:59

    Annie.v. Caulil:

    hoi Demy, leuk om het allemaal te lezen en zeker dat je het goed naar je zin hebt want dat is wel belangrijk voor je zelf,geniet ervan,en pas goed op je zelf want is zeker belangrijk daar heb ik wel gelezen,geniet ervan,en een dikkexxxxxxxx tante Annie

  • 11 September 2012 - 18:40

    Hubine:

    wauw, wat een ervaring! ik ben benieuwd naar al je andere verslagen, ik hou het in de gaten hoor! geniet er maar lekker van en dat je nog veel leuke stagedagen mag krijgen.

    (ps, wat een lief berichtje van je vriendje trouwens)

    liefs! Hubine

  • 11 September 2012 - 22:38

    Ome Ad En Tante Rianne:

    Lieve Demy,
    Je hebt een heel leuk verslag geschreven! Precies zoals jij het ook zou verwoorden. We vinden het fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en ook nog de zorgtaken van een vriendin op je neemt. Dit is echt iets voor jou. Geniet van je leuke tijd daar, maar pas goed op je zelf hoor! Een hele dikke knuffel van Ome Ad en tante Rianne xxxxx

  • 12 September 2012 - 16:42

    Angel:


    Hallo Demy,

    Wat een goed en sfeervol reisverslag van je allereerste dagen en ervaringen op Curacao.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt in De Nieuwestraat nummer 7!
    Ook fijn om op de foto's te zien dat je zichtbaar geniet van dit groot avontuur.
    Heel veel succes en groetjes van het SMD TEAM. Als je vragen hebt, gewoon mailen.

    Voor nu in ieder geval een hele fijne leerzame voortzetting van je stageperiode en ook hier denken we aan je.

    Succes, Angel en het SMD docenten team.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demy

Mijn avontuurlijke verhalen over mijn stageperiode op Curaçao :)

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 2304
Totaal aantal bezoekers 11642

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: