Time flies when you're having fun :) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Demy Adams - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun :) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Demy Adams - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun :)

Blijf op de hoogte en volg Demy

17 September 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon Bini!!

Naar aanleiding van een iets té gezellig weekend lig ik nu om 21:00 in bed en is het geschikt om een leuk verhaal aan jullie te typen! Ik zit alweer 2 weken op het eiland en zoals de titel van dit verslag al aangeeft 'Time flies when you're having fun'. En dat is echt zo! Ik ben helemaal geacclimatiseerd op het eiland. Nog even en ik word gezien als een echte Antilliaan (of ik hier trots op moet zijn is nog maar de vraag). Curaçao is een geweldig eiland waar gezelligheid op nummer 1 staat. Iedereen is hier aardig en niks gaat op tijd (dit kan af en toe nog wel wennen zijn). Ik heb mijn eerste werkweek van maar liefst 40 uur achter de rug. Het is een leuke stage waar ik het zeker vol ga houden. Het was wel heel erg wennen aangezien mijn stage niet voldeed aan mijn eisen die er volgens Wereldstage waren. Even zag ik het niet zitten, maar aangezien ik een hele lieve en relaxte stagebegeleidster heb is het helemaal goed gekomen. Ik ga de komende 3 maanden de kwaliteit van het kinderdagverblijf verbeteren door voor elk kind een dossier te maken. Ik ga dit aan de hand van een observatie doen. Ik ga alle kinderen één voor één observeren en hier een verslag over schrijven. Hierbij kan je denken aan de motoriek van het kind en allerlei andere dingen wat belangrijk is voor de ontwikkeling. Dit ga ik samen met de ouders bespreken, zodat zij precies weten hoe hun kind zich functioneert. Klinkt allemaal heel leuk dus! Ik heb er ook ontzettend veel zin in. Het gaat over kinderen van 0 tot 5 jaar. Het zijn allemaal kleine Antilliaantjes en ze zijn echt suuuuuuper schattig. Ze zijn ook verplicht om mij tante te noemen, dus als je dat voor je ziet dat er een klein negertje roept 'tante Demy, ik moet plassennnnnn' is dat toch helemaal leuk (vind ik tenminste)! Ik ga elke dag met een busje mee die vlakbij mijn stage stopt. Dit busje zit vol met locale mensen die naar hun werkt moeten, dus dat is echt super gezellig. Ik probeer me ook zoveel mogelijk aan te passen aan de cultuur. Zo spreek ik de buschauffeur ook in het Antilliaans aan als ik het busje in ga en uitstap. Dit vinden ze erg leuk! Het is zelfs al voorgekomen dat er toeristen het busje ik kwamen en mij voor een lokaal iemand aanzagen en ik heb hen met veel dingen geholpen en natuurlijk veel tips gegeven. Dit vond ik echt zo leuk!! Ik voelde me op dat moment echt iemand die hier al eeuwen woont. Mensen die Antilliaans spreken hebben echt een voordeel, want de taal bestaat uit Spaans, Nederlands, Engels en Frans. Hierdoor kunnen ze al die talen verstaan. Op het kinderdagverblijf waar ik werk zitten kinderen die al deze talen vloeiend spreken, echt heel ziek! Ik heb al een groot deel van het eiland gezien. We zijn vorig weekend naar Kenepa Grandi (ook wel bekend als De Grote Knip) geweest. Dit wacht écht prachtig. Ik wist echt niet dat er zulke stranden bestonden, zo helder!! Hier moesten we wel een uur naartoe rijden en dat was zeker de moeite waard. Het was wel een weg door the middle of nowhere en daar wil je echt niet met een lekke band komen te staan, want dat is echt een hel. Alhoewel.... De volgende dag overkwam het ons :)... Maaaaar dankzij Floris (een jongen die ik uit Tilburg ken en hier ook woont) is heel handig met banden vervangen en daardoor konden we weer snel doorrijden. Het is daardoor ook echt belangrijk dat je met meerdere auto's rijdt en altijd een reserveband bij hebt. We zijn die dag naar Cas Abao Beach gegaan en dat was ook prachtig. Hier waren de lokale mensen te vinden, dus dat is erg gezellig daar. Ik geniet nog steeds optimaal van mij tijd hier. In Nederland ben ik niet echt iemand die elk weekend opstap wil, maar hier is het stappen echt suuuuuuuper gezellig! We gaan altijd samen met onze huisgenoten weg en het is hier altijd één groot feest! Het is wel allemaal erg duur dus moeten we het toch echt hebben van alle 'Happy Hours'. Elke week is er ergens een groot feest waar iedereen heengaat. Zo ben ik vorige week naar The full moon party geweest en gister was er bij Mambo beach een feest genaamd 'Goud is fout' en hier draaide ze alleen maar carnavalsmuziek. Echt alleen de Brabanders vonden dit natuurlijk gezellig waardoor het niet heel druk was, maar wel super gezellig en ook hier aan de andere kant van de wereld kennen ze de polonaise :). Ik kan eigenlijk altijd met iemand meerijden naar feesten. Verkeer is hier allemaal iets anders dan in Nederland. Een paar borrels te veel op in het verkeer is hier 'no problemo'. Daardoor moet je heel erg voor opletten hier in het verkeer. Zo is er gister één van onze huisgenoten na het feest bij Mambo met zijn Jeep over de pondjesbrug gereden, omdat dit volgens hem korter was dan de normale weg te gebruiken (dit is een loopbrug van Punda naar Otrabanda wat niet gemaakt is voor auto's). Ik kijk er wel heel erg naar uit als ik bezoek krijg! Ookal heb ik het hier zo leuk, mis ik veel dingen van thuis. Ik merk hier goed dat ik thuis niks te klagen heb (en dat mama lekker kookt). Het eten wat ik hier eet is niet echt wat ik gewend ben. Nasi en bami uit blik (hoe verzinnen ze het) is hier dan al snel in de pan gegooid. Ook de wasmachine is hier nergens te vinden waardoor Deemst alles met de hand mag wassen (snik snik). Het is natuurlijk een leuke ervaring en een goede om zelfstandig te worden (ik hoop niet dat dit ooit tegen mij gebruikt wordt door paps en mams). Mama zal versteld staan als ze in dit verslag leest dat ik elke dag voor het slapen gaan mijn kamer opruim en om de 2 dagen dweil (het is na te vragen aan mijn huisgenoten). Daarom ga ik nu dit verslag afsluiten, omdat ik mijn was moet ophangen. In Brabant zouden ze zeggen 'Tis wè' en hier op curaçao zeggen ze 'Rustig aan dushi, relaxx'

Namens mij en mijn 100e termieten in huis, Ayooo!!

Pasa un bon dia

Ps. Foto's zijn op Facebook te vinden :)

xxxxx

  • 17 September 2012 - 08:26

    Demy:

    Hoi Demy fijn dat je het goed stelt,geniet ervan en zie je misschien bij oma Corrie op skap geniet ervan en zorg ook goed voor je zelf gr. tante Annie xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 17 September 2012 - 10:06

    Simone Adams:

    hoi deems,

    Ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt,en ook weer erg leuk om je verslag te lezen.
    Wat heb je toch mooie foto's,en ziet het er toch mooi en gezellig uit!
    ik ga vandaag zorgen voor dat er spullen die kant op komen zover het lukt, want eten uit blik dat is niks!
    Een wasmachine gaat niet lukken maar wat fatsoenlijk eten wel haha!
    Ik vind de tijd tot nu toe ook best wel snel gaan ook wetend dat we er over een paar weekjes ook zijn yessss!
    En leuk om te horen dat je zelf je kamer zo goed bij houd! Ik sta ook iedere keer stil bij je kamer dat ik denk wat is hij opgeruimd,en hoop stiekem dat straks dat ook zo blijft als je weer thuis bent! maaaaar niet ik hoop niet te hard haha!
    Geniet maar fijne van je stage,de mooie standen,het uitgaansleven en alle andere mooie dingen die je de komende maanden meemaakt!

    dikke kus pap & mam xxxxx

  • 17 September 2012 - 11:41

    Evie:

    Hee lieverd, ik vind het super fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt! Ben super benieuwd naar al je verhalen als je thuis komt! Geniet er lekker van, en doe voorzichtig!! Dikke kus xxx

  • 17 September 2012 - 17:04

    Liselot:

    Leukkkkkkk!! Enjoy!

  • 17 September 2012 - 18:30

    Jessica:

    Hoi prulleke,

    Wat vermaak jij je goed daar als ik al jou foto's mag geloven! Het ziet er echt prachtig uit en je doet goed je best lees ik wel. Wassen, koken, opruimen, van alle markten thuis! Jas en ik hebben al bij ons simoon en geraldo gegeten. Hoe gaat het verder op stage? Mag je nu wel wat eerder naar huis dan wat normaal gesproken de bedoeling was? Maar in welk opzicht moet je die kinderen observeren dan? Want als je dat de hele dag moet doen dan kijk je de klok ook weg haha. Of mag je ook tijdens je stage al werken aan die rapporten? In ieder geval heel veel plezier daar nog en we skypen binnenkort een keer.

    X

  • 18 September 2012 - 09:36

    Janenriazanboer@kpnmail.nl:

    hoi demy leuk jou weer even te horen weet niet of jij mijn berichten ontvang wand ik ben niet zo handig mmet com maar als je iets nodig heb kan ik het mama of nick meegevenwe gaan vrijdag samen eten voor mijn verjaardag maar jammer jij kan er niet bij zijn maar kom goed sghat als je lover tim daar is mogen jullli op onze kostenl lekker eten 0k opa doenog geld over maken naar jou heel veel liefs van ons kusjes van opa en oma doeiiiiiiiii

  • 19 September 2012 - 21:37

    Schoonmama Corina:

    Hoi lieve Demy,
    Wat een leuk verslag. Je hebt al heel wat indrukken opgedaan in de 2 weken dat je daar nu bent. Fijn dat het allemaal goed gaat en dat je plezier hebt met je huisgenoten. Dat de stage nu leuker wordt is wel zo prettig. Geniet maar van het klimaat, want hier is het net herfst!!
    We houden contact, ook via skype! Veel liefs, C.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demy

Mijn avontuurlijke verhalen over mijn stageperiode op Curaçao :)

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 11661

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: