Voorbereidingen horen er ook bij! - Reisverslag uit Goirle, Nederland van Demy Adams - WaarBenJij.nu Voorbereidingen horen er ook bij! - Reisverslag uit Goirle, Nederland van Demy Adams - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen horen er ook bij!

Blijf op de hoogte en volg Demy

25 Augustus 2012 | Nederland, Goirle

Bon Bini dushi's!!!!

Precies over 6 dagen gaat mijn avontuur beginnen..... Ik ga stage lopen op Curaçao!! In april kregen we op school een heeeeeele leuke presentatie over een buitenlandse stage. Deze presentatie ging ook over Curaçao. Mijn lieve vriendin Elza wilde al vanaf het begin van deze opleiding stage lopen in het buitenland. Ik verklaarde haar toen voor gek en vroeg me af waar ze toch aan ging beginnen.... Totdat ik daar tijdens de presentatie heel veel kriebels kreeg en dacht: DIT WIL IK OOK!!! Even dacht ik dat het één van mijn impulsieve opvliegers waren, maar helaas pap en mam... Dat was het niet!! Ik heb het een paar weken laten bezinken, maar heb er in die tussentijd geen moment aan getwijfeld. In mei heb ik contact opgenomen met Wereldstage. Dit is een bemiddelingsbureau die alles voor de stagiaire (consument) regelt. Ik moest een profiel aanmaken met daarin mijn gegevens, ambities, wensen, ect. Diezelfde dag nog kreeg ik een mailtje dat ik contact met ze kon opnemen. Dit ging via Skype. Tijdens dit gesprek werden er allerlei dingen aan mij gevraagd om een beetje kennis met mij te maken. Het was een leuk gesprek! één week later kreeg ik het bericht dat ze een stage voor mij hadden! Ik was helemaal enthousiast over het aanbod. Het aanbod was het kinderdagverblijf (ja ja niet lachen): Daffy Duck 8-). In dit kinderdagverblijf zitten kinderen uit verschillende wijken. Ook kinderen van tienermoeders (dat is daar blijkbaar een hype). Naast dat ik op het kinderdagverblijf de clown ga uithangen, organiseren ze ook voorlichtingen over 'het opvoeden van kinderen'. Maar ach... Ik ben onderhand wel wat gewend na mijn stageperiode op De Hondsberg!
Wereldstage heeft ook een huisvesting voor mij geregeld. Ik ga gedurende mijn stageperiode in Willemstad wonen met als adres: Nieuwestraat 7 (zou je eigenlijk even moeten googelen om te kijken hoe relaxed de plek is). Tijdens alle voorbereidingen door ben ik nog lekker op vakantie geweest naar de geweldige landen Thailand, Maleisië en Singapore. Nu is het alweer zaterdag 25 augustus en vertrek ik dus al over 6 dagen. Vrijdag 31 augustus om 12:30 staat het vliegtuig van Arkefly klaar voor vertrek. Ik vind het stiekem wel spannend worden nu iedereen 'afscheid' komt nemen. Gelukkig komen papa, mama, Nick, Christel, Sander en natuuuurlijk mijn grote liefde Tim langs en hier kijk ik nu al naar uit! Verder lijkt het mij leuk om via Skype of Facebook contact te houden met jullie. Mijn accountnaam op Skype is demy.adams en mijn mobiele nummer is 06-83999433 (voor mensen die kunnen beeldbellen). Ik krijg op Curacao ook een Antilliaans nummer, maar dat volgt in mijn volgende reisverslag! Één ding staat vast en dat is dat ik samen met Elza er een ge-wel-dige tijd van ga maken!

Te otro bia (tot ziens).

Als je nog zin en tijd hebt staan hieronder nog leuke weetjes! :)

-
Zomertijd: 6 uur vroeger begin april tot eind september)
Wintertijd: 5 uur vroeger (begin oktober tot eind maart).
-
Curacao heeft meer dan 35 stranden.
-
Er zijn meer dan 60 duiklocaties.
-
Op Curacao is de voertaal Papiamentu. Deze taal is ontstaan uit Spaans, Nederlands, Portugees, Engels, Frans en een beetje Afrikaans. De officiële taal op Curacao is Nederlands.
-
Ongeveer 4500 jaar geleden de eerste mensen voet aan wal hebben gezet. Zij kwamen van het vasteland van Venezuela en reisden per kano.
-
De bevolking van Curacao heeft een multiraciaal karakter en bestaat uit afstammelingen van Afrikaanse slaven, Indianen, Europese kolonisten en immigranten uit het Caribisch gebied, Zuid-Amerika, Oost-Europa, India en het Midden-Oosten.
-
Curacao telt inmiddels ca. 131.000 inwoners.
-
Het jaarlijkse gemiddelde van de luchttemperatuur op Curacao is 27,8 graden Celsius.
-
De gemiddelde zeewatertemperatuur is 27,1 graden Celsius.
-
De regentijd is van eind oktober tot eind januari met nog een korte periode rond juli.
-
Er valt gemiddeld 553,4 mm regen per jaar in korte, hevige buien (in Nederland is dit gemiddeld 947,5 mm).
-
De gemiddelde luchtvochtigheidsgraad bedraagt 77,7 %.
-
De warmste maanden van het jaar zijn augustus en september.
-

Toedelsssssss!!

  • 26 Augustus 2012 - 11:36

    Johan:

    Het eerste verslag staat er op met een stukje geschiedenis erbij!
    Het aftellen is begonnen.
    Groetjes en tot donderdag xxx

  • 26 Augustus 2012 - 12:03

    Joke:

    Hoi Demy,

    ik ga je volgen. Heel veel succes.

    Groet,
    Joke

  • 26 Augustus 2012 - 19:51

    Carien:

    jij gaat een super gaaf avontuur tegemoed. geniet ervan, met volle teugen. vergeet dat vooral niet, voor je het weet ben je alweer in het koude kikkerlandje. Zonder leuke stranden, zonder alle mensen die je daar leert kennen en zonder iedere dag zelf te bepalen of je pizza of friet gaat eten ;-). ik ga je.volgen! heel veel succes en veel plezier. xx

  • 27 Augustus 2012 - 14:13

    Dymphie Van Loon:

    Hoi Demy,

    Ik hoop dat je in Curacao inderdaad een geweldige tijd gaat hebben. En omdat het een stage is verwacht ik dat je er ook veel gaat leren; niet alleen op het kinderdagverblijf Daffy Duck maar vooral ook het verblijven in Curacao, het omgaan met mensen met verschillende achtergronden en het leven in een andere cultuur.

    Met vriendelijke groet,
    Dymphie van Loon

  • 29 Augustus 2012 - 09:10

    Simone Adams:

    lieve Demy,

    Voor ons was het ook even wennen dat je met dit thuis kwam! Ons klein meisje wilde op wereldstage wie had dat verwacht! We zullen je erg gaan missen, maar we twijfelen er geen seconden over dat het jou niet gaat lukken! Je gaat een mooi avontuur tegemoed, en we zijn super trots op je! We zullen je ook volgen.en elkaar heel l veel bellen en app! En in oktober komen we jou op zoeken kijk er nu al naar uit!

    Dikke kus pap & mam xxxx
    love you


  • 29 Augustus 2012 - 13:30

    Ester:

    Hoi Demy,

    Nog 2 nachtjes en dan is het zover!! Ik wens jou en Elza een geweldige en leerzame tijd daar.

    Goede reis.

    Groetjes Ester

  • 29 Augustus 2012 - 20:53

    Ashley:

    Hola!

    Ik ga je ook zeker volgen, super leuk dat je dit gaat doen met Elza! Ben wel een beetje jaloers hoor haha, wil bij m'n vervolgopleiding ook wel naar het buiteland :)
    Nog maals veel plezier en succes! Tot in december!

    xxx Ashley

  • 29 Augustus 2012 - 23:21

    Demy:

    demy! ik heb je op school al gesproken, maar als nog wens ik je heeel veel plezier & succes! geniet ervan, wat n mooie ervaring.
    ik blijf je zeker volgen!

  • 29 Augustus 2012 - 23:21

    Hubine:

    haha, ik heb bij de naam demy gezet;; grapje natuurlijk, ik ben Hubine

  • 30 Augustus 2012 - 18:25

    Rosanne:

    Hee Demy!

    Ik wens je heeel veel plezier daar in Curacao! Ik ben benieuwd naar de verhalen, en zal je verslagen dan ook zeker lezen!

    X Rosanne

  • 31 Augustus 2012 - 15:34

    Lesly Stok:

    Hallo lieve schat, heb ik je toch nog gemist, ik wens je een super tijd toe met heel veel avontuur en gezelligheid. Je hebt een kans dat ik je daar nog zie maar we spreken elkaar zeker, maak er iets moois van aan het weer zal het niet liggen.
    Heel veel succes en ik ga je missen. Dikke kus van Wouter en van mij.
    Lesly

  • 01 September 2012 - 08:17

    Pappa:

    hallo demy ben je goed aangekomen



  • 02 September 2012 - 20:38

    Schoonmama Corina:

    Lieve schone dochter! Inmiddels ben ja al weer 2 dagen op Curacao. De vliegreis is goed verlopen en je bent nog lekker tot woensdag vrij begrijp ik. Dat is wel fijn om even te wennen aan het klimaat, de mensen etc etc. Dan is het tijd om aan je stage te beginnen. Ik wens je voor nu heeeel veel succes en natuurlijk blijven we contact houden via deze site. Veel liefs. C. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demy

Mijn avontuurlijke verhalen over mijn stageperiode op Curaçao :)

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 11676

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: