Mi stima Kòrsou - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Demy Adams - WaarBenJij.nu Mi stima Kòrsou - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Demy Adams - WaarBenJij.nu

Mi stima Kòrsou

Blijf op de hoogte en volg Demy

30 September 2012 | Curaçao, Willemstad

Vandaag zit ik precies 1 maand op het eiland. Vanwege politieke rellen mogen we vanavond niet weg van Wereldstage. Er is hier een politieke partij genaamd MFK die tegen allochtonen zijn. In Nederland zijn dat de donkere mensen en hier uiteraard de blanken mensen, wij dus. Onze straat is nu gelukkig sinds een uur afgezet dus wij zijn in ieder geval veilig. Wel horen we allerlei sirenes en zien we auto´s in de verte rijden met vlaggen. Toen straks reden deze mensen in onze straat, omdat hier alle studenten zitten. Een goede reden in ieder geval om een reisverslag te schrijven en het positieve is dat ik vanavond geen geld uitgeef Nog één week en dan komen mijn lieverds Nick, Christel en mijn BFF Sander!! Ik kijk er echt heeeeeel erg naar uit. Ik ben vorige week begonnen met het uitvoeren van mijn examens (het observeren waar ik in het vorige verslag kort iets over heb verteld). Het is echt super leuk om te doen. Het klinkt heel saai om de hele dag kinderen te observeren, maar dat is het absoluut niet! Ik ben allerlei ‘testjes’ met ze aan het doen om te kijken of ze voldoen aan de eisen van hun leeftijd. Hierbij kun je denken aan de manier van kleuren , dan ga ik kijken hoe ze hun potlood vasthouden en hoe ze op het papier tekenen, maar ook hoe ze met hun taalontwikkeling ervoor staan. Aan het einde van de observatie ga ik hierover een verslag schrijven en dit bespreken met de ouders. Hier ben ik nu druk mee bezig. Mijn collega’s zijn echt super lief en behulpzaam. Het team bestaat uit 3 Antilliaanse vrouwen en een andere stagiaire uit Nederland. Samen met de eigenaresse ben ik nu bezig om een opvang op te starten voor kinderen met een lichamelijke beperking. Dit is echt een unieke ervaring om te doen, aangezien ik alle ideeën in mag brengen en ze ook mag uitvoeren. Hopelijk ben ik er nog als de opvang geopend wordt, zodat ik trots kan zijn op het resultaat waar ik zeker een inbreng in heb gehad. Daarnaast ben ik nog steeds aan het genieten van alle gezelligheid hier op het eiland. Vorig weekend hebben we een Poolparty gehad. Dit was bij een huisvesting van Wereldstage. Het was echt superrrrrrrr gezellig daar! We (Dide en ik) waren die nacht ook uitgenodigd om bij Lisanne te komen slapen. Dit is ook een studente die stage loopt op het eiland. Lisanne loopt stage bij een heeeeeeeel mooi resort. Hier hebben we na de poolparty ons schoonheidsslaapje gehouden. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een bank, een tv en een warme douche! Dide en ik hebben in een heel groot bed geslapen (met airco!!!!) en hier hebben we ontzettend van genoten. De volgende dag (zaterdag) hadden we een feest van Wereldstage. We werden opgehaald met een grote bus die ons bij Kokomo beach afgezet heeft. Alle studenten waren hierbij uitgenodigd, dus het was heel gezellig. Er was een volleybaltoernooi waarbij je allerlei leuke dingen kon winnen (Ik heb hier niet aan meegedaan want ik lag lekker te pitten op het strand ). We zijn lekker verwend door Wereldstage met snoep, fruit, speculaaskoekjes (jaja die kennen ze hier ook), een barbecue en voor de liefhebbers een welbekende Amstel Bright! De volgende dag zijn we met 5 auto’s naar Blue Lagoon gereden (dit is een prachtig strandje bij Westpunt). We zouden hier lekker gaan zonnen en snorkelen, maar hoe dichter we bij het strand aankwamen, hoe donkerder de lucht werd en toen we bijna bij het strand waren kwam er een regenbui waar je bang van wordt . De regenbuien die hier zijn, zijn echt absurd. In Nederland zou er een week op het nieuws komen: CODE ROOD en de NS zou heel de dag plat liggen, maar hier is het een gewoonte. We hebben er echt ontzettend om moeten lachen, want we hadden ruitenwissers die op een Antilliaans tempo werkte en er zaten een stuk of 30 leguanen op de weg. Toen we aankwamen op het strand hebben we een sprint genomen naar de dichtstbijzijnde parasol en daar zijn we met heel de groep onder gaan zitten. Gelukkig zijn de regenbuien hier maar relatief kort waardoor de dames een half uur later gewoon lekker in de zon lagen met het boek ‘Vijftig Tinten’ (die ik overigens uit heb gelezen, snik snik). Ook hebben we daar gesnorkeld daar en zijn we een prachtige schildpad tegen gekomen en een octopus. Het was echt een geweldige ervaring!! De man van het strand vertelde dat de schildpadden daar altijd zitten, dus voor de mensen die nog langskomen mogen die ervaring samen met mij delen!! Ik kan niet wachten totdat iedereen hier is zodat ik hun alle leuke dingen kan laten zien. Gisteravond hadden we een feest bij Mambo Beach en er was een optreden van Quintino (van het bekende liedje Epic). We hadden hier veel verwachtingen van maar het viel ontzettend tegen. We zouden vanavond ein-de-lijk sushi gaan eten en naar El Mundo gaan (een salsacafé), maar helaas mogen wij ons huis niet uit. Ik verveel me zo erg dat ik net al mijn spullen heb gewassen, mijn kamer heb opgeruimd en mijn kast heb geordend (wat echt nodig was). Nu ik klaar ben met mijn reisverslag, ga ik lekker een filmpje kijken en optijd naar bed!

Ayoooo!!

Bon nochi dushi’s!!

  • 30 September 2012 - 09:53

    Simone Adams:

    hey deems,

    dat valt dan een beetje tegen haha binnen zitten op zaterdag! Maar wel een fijn gevoel dat je veilig bent.
    Maar wat leuk zeg dat je dat mag doen op je stage! Hoorde zoiets al van Tim. ben erg trots op je! Ons kleine meisje zullen ze daar straks niet vergeten bij Daffy Duck! Nou het aftellen kan beginnen volgende week komt je broer al. Dikke kus, en geniet van je zondag! xxxxx

  • 30 September 2012 - 09:53

    Simone Adams:

    hey deems,

    dat valt dan een beetje tegen haha binnen zitten op zaterdag! Maar wel een fijn gevoel dat je veilig bent.
    Maar wat leuk zeg dat je dat mag doen op je stage! Hoorde zoiets al van Tim. ben erg trots op je! Ons kleine meisje zullen ze daar straks niet vergeten bij Daffy Duck! Nou het aftellen kan beginnen volgende week komt je broer al. Dikke kus, en geniet van je zondag! xxxxx

  • 01 Oktober 2012 - 11:32

    OPA JAN EN OMA RIA:

    HOI DEMY GELUKKIG DAT DE COMPUTER HE WEER DOE NICK HEEFT HET OPNIEUW WEER OPGESTARTHED JE VERSLAG GELEZEN MOOI HOOR DAT HET GOED GA .EN JE WEEKEIND OOK GOED BEN DOORGEKOMEN WE HOPEN JOU WEER GAUW TE ZIEN OP SKYP OK HEEL VEEL LIEFS VAN ONS KISSSSSSSSS

  • 05 Oktober 2012 - 11:42

    Semra Gulsen:

    Snap dat het niet leuk is om binnen te MOETEN zitten, maar het is niet dat je hebt zitten niksen. Dat wat gedaan moest worden is dan nu ook gedaan. Dat is ook weer goed toch?
    Ben blij dat het goed gaat en dat je het naar je zin hebt.

    Doe de groeten aan Elza en take care :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demy

Mijn avontuurlijke verhalen over mijn stageperiode op Curaçao :)

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 809
Totaal aantal bezoekers 11669

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: